Monday 17 August 2009

QARIAH DAN QARI NEGARA DIBERI SAMBUTAN MARIAH oleh Mohamad Asyramisyanie (Dipetik dari Media Permata Jumaat, 14 Ogos 2009 )

BANDAR SERI BEGAWAN, Khamis - Negara sekali lagi berbangga apabila qariahnya berjaya menduduki tempat ketiga di Pertandingan Membaca al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-51 di Kuala Lumpur, Malaysia baru-baru ini.
Qariah Brunei, Hajah Nurul Akmalinawati Haji Yahya pulang ke tanah air hari ini dengan dialu-alukan di Lapangan Terbang Antarabangsa Brunei oleh Pemangku Menteri Hal Ehwal Ugama Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Badaruddin Haji Othman.
Majlis meraikan ketibaan qari Haji Mohammad Fahmi Haji Metussin dan qariah Brunei itu disambut meriah dengan persembahan Dikir Marhaban dan menabur bunga rampai kepada mereka dengan didahului oleh Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Badaruddin sendiri.
Mereka juga disambut dengan pukulan hadrah, terutama bagi meraikan kejayaan Hajah Nurul Akmalinawati yang bersaing dengan 42 orang qari dan 24 qariah dari 66 buah negara dalam pertandingan di Kuala Lumpur yang berakhir pada Selasa.
Hajah Nurul Akmalinawati menduduki tempat ketiga setelah memperoleh markah 86 peratus dan ini adalah penyertaan kedua beliau dalam pertandingan membaca al-Quran peringkat antarabangsa yang dianjurkan oleh Malaysia
Haji Mohammad Fahmi Haji Metussin pula menduduki tempat ke lima.

No comments:

Post a Comment