Monday 17 August 2009

DUA KELUARGA MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN Oleh Salawati Haji Yahaya (Dipetik Dari Media Permata pada Jumaat, 14 Ogos 2009 0

Dua keluarga mangsa kebakaran terima bantuan
Oleh Salawati Haji YahyaBANDAR SERI BEGAWAN, Khamis - Majlis Ugama Islam Brunei hari ini menyampaikan bantuan kewangan kepada dua keluarga mangsa kebakaran.
Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Majlis Ugama Islam Brunei, mangsa kebakaran yang menerima bantuan itu merupakan mangsa kebakaran di Kampung Bebatik Kilanas dan Kampung Sungai Mau Mukim Bukit Sawat, daerah Belait.
Mangsa kebakaran yang menerima sumbangan tersebut ialah Dayang Asmah Pehin Khatib Haji Besar dan keluarga di mana rumah mereka terlibat dengan kebakaran pada 23 Julai 2009 di Kampung Sungai Tampoi Mukim Sengkurong.
Mereka menerima bantuan kewangan sebanyak $3,400 di samping bantuan peralatan sekolah yang diberikan kepada anak dan cucunya yang masih bersekolah.
Sementara Awang Abdul Rahman Abdullah @ Tedong Anak Libau yang mana rumah mereka terlibat dengan kebakaran pada 11 Jun 2009 di Kampung Sungai Mau Mukim Bukit Sawat, daerah Belait dan menerima bantuan kewangan berjumlah $600.
Majlis penyampaian sumbangan derma itu berlangsung di bilik Seroja, Bangunan Kementerian Hal Ehwal Ugama yang disampaikan oleh Setiausaha Majlis Ugama Islam Haji Harun Haji Junid.
Dengan adanya bantuan ini diharap dapat membantu meringankan beban dan memberi semangat kepada keluarga yang ditimpa musibah.

No comments:

Post a Comment