Monday 17 August 2009

24 PESERTA BENGKEL LIVEWIRE TERIMA SIJIL Oleh Sim Y.H. (DiPetik dari Media Permata pada Jumaat 14 Ogos 2009)


BANDAR SERI BEGAWAN, Khamis - Seramai 24 bakal pengusaha muda tempatan yang terdiri daripada kakitangan syarikat swasta dan pelajar yang menamatkan program Bengkel Idea Bernas yang dianjurkan LiveWIRE Brunei menerima sijil penyertaan mereka hari ini.
Bengkel dua hari tajaan Syarikat Minyak Brunei Shell yang dikendalikan di Pusat LiveWIRE di Berakas memberikan pendedahan kepada peserta mengenai keperluan negara mempelbagaikan ekonomi menerusi bidang perusahaan dan keusahawanan.
Bengkel yang dikendalikan Kaunselor Perniagaan, Awang Hasrul Anwar Haji Abdul Kadir itu memberikan pendedahan mengenai bidang keusahawanan sebagai satu bidang kerjaya yang mampu mereka terokai dan memberikan peluang untuk membantu bakal usahawan muda mendapat panduan mengenai cara memulakan serta menjalankan perusahaan mereka.
Bengkel itu juga adalah landasan penting bagi peserta untuk mencapai hasrat menjadi usahawan muda dan memiliki perusahaan sendiri kerana usaha itu juga penting bagi pembangunan sektor keusahawanan Brunei yang diterajui LiveWIRE Brunei dan komitmen Syarikat Minyak Brunei Shell kepada inisiatif pembangunan masyarakat.
Antara tujuan bengkel itu untuk memberikan pendedahan kepada peserta mengenai dunia perniagaan dan untuk mendapat inspirasi daripada pengalaman yang dikongsi sepanjang program dua hari itu.

No comments:

Post a Comment