Monday 17 August 2009

BANK BAIDURI DIIKTIRAF KUMPULAN PERBANKAN TERBAIK DI BRUNEI oleh Salawati Haji Yahya (Dipetik dari Media Permata pada Jumaat, 14 Ogos 2009)

BANDAR SERI BEGAWAN, Khamis - Penyelidikan bebas dunia yang dilakukan oleh World Finance, sebuah majalah kewangan terkemuka dunia mengiktiraf Kumpulan Bank Baiduri sebagai "Kumpulan Perbankan Terbaik di Brunei" dalam Anugerah Kewangan Dunia 2009 mereka.
Kumpulan itu mencatatkan persembahan mantap dan pertumbuhan dalam jumlah perniagaan dan kegiatan yang membolehkannya menerima anugerah global itu.
Ini adalah kali pertama dalam sejarah Anugerah Kewangan Dunia tahunan bank Brunei dipilih.
Pengurus Besar Bank Baiduri, Pierre Imhof menerima anugerah itu dalam bentuk batu obelisk kristal daripada bekas Badan Penyiaran Britain (BBC) di Bursa Saham London baru-baru ini.
Berikutan penyerahan anugerah itu, Imhof yang ditemu bual mengenai strategi pertumbuhan yang diserapkan Bank Baiduri di Brunei, beliau menjelaskan mengenai perkembangan dan pencapaian utama kumpulan itu dalam tempoh 15 tahun, dan ia adalah nilai teras yang bertujuan untuk memenuhi keperluan pasaran setempat.
Panel pemilihan anugerah World Finance menggunakan berbagai-bagai kriteria untuk mencapai keputusan itu bagi anugerah itu.
Sebahagian faktor penting termasuk: penyelesaian pelanggan dan hubungan pengoptimuman, inovasi dan kefleksibelan, mengekalkan persaingan, kepimpinan pasaran dan penyebaran geografi, bukti pembangunan dan liputan media yang positif.

No comments:

Post a Comment