Monday 17 August 2009

BRIDEX 2009 TARIK RAMAI PENGUNJUNG - Oleh Hasrulraizan (Dipetik dari Media Permata pada Sabtu/Ahad, 15/16 Ogos 2009)































BANDAR SERI BEGAWAN, Jumaat - Orang ramai mula berpusu-pusu tidak melepaskan peluang untuk mengunjungi Ekspo Pertahanan Antarabangsa Brunei Darussalam (BRIDEX) Kedua 2009 yang mula dibuka untuk kunjungan orang ramai petang hari ini.
Turut berangkat mengunjungi BRIDEX 2009 di Pusat BRIDEX, Jerudong itu petang hari ini ialah Duli Yang Teramat Mulia Pengiran Isteri Azrinaz Mazhar bersama Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda 'Abdul Wakeel dan Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah.
Pusat BRIDEX petang hari ini turut menyaksikan keberangkatan kunjungan secara berasingan Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Isteri Pengiran Anak Sarah bersama dengan Yang Teramat Mulia Pengiran Muda 'Abdul Muntaqim.
BRIDEX Kedua 2009 yang disertai oleh 250 syarikat dari 25 buah negara itu telah dibahagikan kepada dua dewan pameran iaitu West Wing dan East Wing, sementara di sebelah luar pula dipamerkan kereta-kereta perisai.
West Wing menempatkan meja pameran bagi Australia, Bulgaria, Kanada, Perancis, Itali, Jepun, Korea, Norway, Pakistan, Turki, United Kingdom dan Amerika Syarikat, manakala East Wing menempatkan meja pameran bagi Brazil, Brunei, China, India, Indonesia, Jerman, Jordan, Malaysia, New Zealand, Poland, Singapura, Sweden dan Thailand.

No comments:

Post a Comment