Wednesday 22 July 2009

KERETA HILANG DI TEMPAT LETAK KERETA HOSPITAL RIPAS Oleh Imelda Farrah Zohre HA (Di petik Dri MEDIA PERMATA,21 Julai 2009

BANDAR SERI BEGAWAN, Isnin - Seorang lelaki warga tempatan terkejut apabila mendapati kereta beliau yang diletakkan di kawasan letak kereta awam di Hospital RIPAS, petang kelmarin tiada di tempat letak kereta berkenaan.
Bukan hanya kereta hilang tetapi semua dokumen penting dan berharga yang ditinggalkan di kereta juga turut hilang.
Menurut sumber yang dipercayai, beliau yang tiba di hospital kira-kira pukul 7.30 malam melawat keluarga yang sakit berjaya mendapat ruang letak kereta bertentangan dengan bangunan wad hospital dan mengakhiri lawatan beliau selepas pukul 9 malam.
Sejurus selepas beliau kembali di ruang letak kereta itu, beliau mendapati keretanya hilang dan cuba mencari kereta Toyota beliau di kawasan berdekatan tetapi tidak mempunyai sebarang tanda dan beliau segera melaporkan kepada pengawal keselamatan yang bertugas.
Pengawal keselamatan hospital RIPAS yang kemudiannya mengikuti prosedur lalu melaporkan dengan segera kepada polis yang tiba di tempat kejadian untuk mengendalikan penyiasatan dan bertanyakan beberapa soalan kepada mangsa.
Lelaki yang menyangka adalah selamat untuk meletakkan kereta beliau di kawasan letak kereta berkenaan juga kehilangan dokumen perjalanan beliau yang beliau simpan dalam bahagian laci kereta.
Sementara itu stesen Polis Bandar mengesahkan laporan insiden itu dikemukakan kepada pihak berkuasa untuk tindakan dan siasatan lanjut mengenai kes kehilangan kereta itu.

No comments:

Post a Comment